Ja, der er stadig nogle måneder til, at sommeren står for døren, og du kan nok ikke helt forholde dig til det, men det bliver du nødt til, hvis du vil være strandklar. Inden du får set dig om, har vi ramt sommermånederne, og når det først sker, er det for sent at bygge sommerkroppen. Det er ikke noget, du kan gøre på få uger, medmindre du går helt amok og træner flere timer om dagen. Vil du i stedet bygge sommerkroppen stille og roligt, er det vigtigt, at du starter i god tid. På den måde kan du stadig have det sjovt engang imellem med lidt ”snoller”, uden det er den store katastrofe. Her i artiklen vil du få nogle gode råd, som kan hjælpe dig på vej, så du kan fremstå fra din skarpeste side, når sommeren hænger over os.

Få motionsudstyr i hjemmet

Vil du ligne en strandløve eller -løvinde, når de høje temperaturer rammer landet, er det vigtigt, at du jævnligt besøger det lokale fitnesscenter. Ingen siger dog, at du skal slå telt op dernede og træne flere timer om dagen – nej, hvis du blot smutter forbi engang hver anden dag, er det helt fint, hvis du altså sørger for at træne med høj intensitet, mens du er der. Det betyder, at du ikke skal sidde på mobilen hele tiden, ligesom du ikke skal holde for mange pauser. Pres dig selv til det yderste, selvom det er forfærdeligt i øjeblikket – det skal nok betale sig og endda med renter.

Selvfølgelig er det ikke sikkert, at du kan komme i motionscentret hver gang, du ønsker det. Det kan jo ske det, at du skal være længere tid på arbejde eller i skolen. Endvidere kan det også ske, at det regner helt vildt, hvorfor du egentlig ikke gider at cykle ned i fitnesscentret. Til de dage er det en rigtig god ide, hvis du har noget motionsudstyr i hjemme, som du kan benytte dig af. Det behøver ikke at være det helt store. Det kan være nogle få vægte samt et løbebånd, og så er du faktisk dækket ind. Har du ikke noget fitnessudstyr, så se udvalget på Sagatrim.dk. Her er alt, du har brug for, når du skal lave dit eget lille minifitnesscenter.

Omlæg din kost i etaper

Du kan have mange gode intentioner, men det er altså en dum ide at omlægge alle dine madvaner fra den ene dag til den anden. Det resulterer nemlig typisk i, at man kører træt i det, og det skal du ikke ud i. Start stille og roligt ud – Rom blev trods alt ikke bygget på en dag. Du kan starte med at indføre grøntsager til aftensmad hver anden dag. Når du så har vænnet dig til det, kan du ændre det til hver eneste dag, ligesom du kan begynde at spise en banan eller et æble midt på dagen. Desuden kan du langsomt mindske dine portioner, så du ikke helt spiser så meget. Det er en langsom proces, men du og kroppen bliver vant til det, og den lidt langsommere fremgangsmetode betyder, at du ikke vil køre træt i den sunde livsstil.

Sommeren er lige om hjørnet – så start på sommerkroppen allerede i dag.

Share.

About Author

Leave A Reply