Overvejer du at købe en romaskine til hjemmetræningen, men du er tvivl, om det skal være denne type træningsmaskine eller om andre motionsmaskiner på markedet giver dig en bedre træning?

Du finder et bredt udvalg af forskelligt motionsudstyr, og her kan det ofte være svært at navigerer i hvad der er den rette maskine til den gode overall hjemmetræning. Der er fordele og ulemper ved de fleste ting, hvilket også gælder motionsudstyr som du kan læse mere om her, og derfor er det første udgangspunkt selvfølgelig at vide – romaskine hvad træner det.

Hvorfor vælge en romaskine til hjemmetræning?

Hvorfor du skal vælge en romaskine frem for en crosstrainer, motionscykel eller andet? Det bedste grund til hvorfor romaskinen er det gode valg for dig, er, at denne maskine giver dig en bedre allround motion og muskeltræning end de andre maskiner.

Du kan have et specifik problem med knæ, hofte og andet, som gør at romaskinen ikke er ideel, dog er den skånsom mod knogler og led, men for flertallet der ikke har skavanker eller skal genoptræne f.eks. knæ, er romaskinen en af de bedste maskiner både til at træne cardio og styrke musklerne. Motionscykler, løbebånd og lignede motionsmaskiner, styrker som regel kun en ting.

Hvad træner romaskine?

Du får med en romaskine, den gode allround træningsmaskine der er med at træne stort set hele kroppen i selvsamme træningssession. Du får både den gode cardiotræning som du vil opnå med løb, cykel og lignede, samtidig med at du med robevægelsen og modstanden, styrker og toner mange forskellige muskelgrupper som ryg, ben, mave og arme.

Hvis målet er at tabe dig, så kan du forbrænde hele 6-1000 kalorier i timen med en romaskine – Tjek på Myfitnesspal.com. Det er svært at opnå med andre maskiner, især nu du opnår den gode intervaltræning, kredsløbstræning og styrkertræning i samme session hvor du med fordel, opnår mest ved at træne i intervaller.

Roning skåner dine led og knogler

Hvis du skal bruge en romaskine til genoptræning, så er det en ideel træningsmaskine til de fleste skader, med undtagelse at et knæ, hvor du måske ikke er i stand til at lave den glidende bøje bevægelse fremefter når du skal trække baglæns i ”årene”. Det er dog som regel kun lige i starten efter en operation, for alle andre, vil maskinen gøre underværker for sundheden, for det er faktisk mere skånsomt end f.eks. at løbe. Du får nemlig ingen stød til dine led og knogler som du gør ved at løbe, men derimod får du mere bløde naturlige bevægelser der ikke giver stød eller trækker unaturligt i led.

Hvilke muskler bliver styrket?

Hvis du er kommet lidt over de 30-40 år og måske er blevet lidt mere øm i kroppen, vil en romaskine være med til at fjerne disse livsstils skavanker. Du styrker din udholdenhed i lænden ved at ro, da rygmusklerne og ballemusklerne bliver styrket statisk, samtidig med at hele kernemuskulatoren bliver sat på arbejde ved hver eneste bevægelse. Du træner også din lår både foran og bagpå ved hver åretag hvor du sparker fremdriften i gang. På overkroppen bliver dine overarmsmuskler, og musklerne ved skulderblad og ryg trænet, som giver dig en god naturlig træning af skuldre og rank holdning.

Share.

About Author

Leave A Reply