Er du en af dem, som drømmer om en veltrænet og sund krop, men har du lidt svært ved at komme i gang med træningen? I denne artikel kan du læse om, hvordan du nemt kommer i gang med din styrketræning og tilpasser dig til det, du gerne vil opnå med det.

Netop tilpasningen er supervigtig, fordi der selvfølgelig findes mange forskellige mål i forbindelse med træning. Nogle vil gerne kunne løbe maraton, andre vil gerne have store muskler og helt tredje vil gerne tabe sig og komme i lidt bedre hverdagsform. Uanset hvad du søger, er det en god idé at prøve at tilpasse træningen herefter.

Er du på vej ind i denne store verden, så se mere her, hvor du helt sikkert kan finde nogle gode råd.

Cardio

Du har sikkert hørt folk sige mange forskellige ting om cardio-træning, men det behøver bestemt ikke være så vanskeligt at forstå. Hvis man dyrker cardio, forbrænder man en masse kalorier, som selvfølgelig er medvirkende til, at man taber sig. Hvis formålet er at komme ned i vægt, er det en rigtig god idé at lægge meget energi i denne del, selvom den bestemt ikke bør stå alene.

Cardio kan gøres på mange måder, og de mest populære at nok på cyklen eller i løbeskoene, hvad end det foregår inde eller ude. Derudover findes den populære trappemaskine, som er meget hård rent konditionelt, og som samtidig træner benene og balderne rigtig meget, hvilket selvfølgelig er i manges interesse.

Styrketræningen

Selvom cardio kan gøre rigtig meget, er det også en stor fordel at tænke i styrketræning af den ene eller anden slags. Hvis du gerne vil have store muskler, er det naturligvis afgørende, at du styrketræner, for ellers vil det blive et nærmest umuligt mål. Hvis du bare gerne vil tabe dig eller komme i bedre form, er det dog også en rigtig god idé at tænke i disse baner. Styrketræningen kan nemlig gøre dig stærkere og bedre i stand til at gøre en masse ting.

Derudover vil det også have en stor betydning for eksempelvis din holdning, hvis du bliver stærkere i musklerne. Kombinerer du din cardio-træning med styrketræning, vil du også opleve, at tingene kommer til at sidde flottere på din krop, og du vil så at sige blive strammet op, hvilket mange ønsker.

Styrketræningen kan klares på mange måder, og det er en god idé at starte roligt ud, så man lærer kroppen at kende. Det er en god regel, at man altid bør have teknikken på plads, før man øger vægten, for ellers risikerer man at løbe ind i skader, som vil sætte en stopper for træningen. Det er desuden vigtigt at have en god teknik, fordi det er langt sundere for kroppen, når man senere måske begynder at løfte tungere vægte.

Tænk også over at restituere bedst muligt i forbindelse med din træning. Hvis du ikke spiser før og efter din træning, vil du formentlig få mindre ud af det, du har udrettet, og det er selvfølgelig en ærgerlig tendens, så det skal du også huske.

God træning!

Share.

About Author

Leave A Reply