Måske har du tendens til at springe træningen over, hvis vejret er dårligt, eller du har lidt for mange andre ting, der fylder i kalenderen. Der kan være mange grunde til, at træning føles som en besværlig pligt i hverdagen, men det gælder om at gøre det til noget sjovt, som du glæder dig til og slet ikke kan lade være med.

Hvordan du bevæger dig fra det ene yderpunkt til det andet, har vi samlet nogle gode råd om i denne korte guide.

Væk med de dårlige undskyldninger

I et land, hvor vejret er så omskifteligt som det er i Danmark, kan det være svært at komme udenfor og træne regelmæssigt. Når det står ned i stænger, kan det måske endda få dig til at blive hjemme fra styrketræningen i fitnesscenteret, blot fordi du skal cykle derned.

Der kan være mange mere eller mindre gode undskyldninger for ikke at træne, men de hjælper jo ikke ligefrem på din sundhed. Derfor gælder det om, at du skal kende dine egne begrænsninger. Melder du fra til spinning, hver gang det drypper en lille smule udenfor, er det ikke en holdbar løsning. Enten må du købe dig noget ordentligt regntøj eller skaffe dig et træningscenter derhjemme i stedet for. På den måde sparer du pengene fra et dyrt medlemskab af træningscenteret, og du slipper for at skulle udenfor, når vejret er dårligt.

På nettet kan du finde massevis af guides til, hvordan du selv kan lave træningsudstyr af ting, du alligevel har derhjemme. Hvis du mest er til løbetræning, men ikke får det gjort i dårligt vejr, er det oplagt, at du anskaffer dig et løbebånd. Så kan du træne uanset vejret, og det er nemt for dig at holde øje med, om du bliver i bedre form. Se her, hvis du vil vide mere om, hvordan du bevarer motivationen til at løbetræne.

Gør træningen til noget socialt

For nogen ville det betyde, at de slet ikke får trænet, hvis de skulle gøre det alene derhjemme. Er du en af dem, er der heldigvis andre løsninger. Det kan nemlig være en kæmpe motivation for at træne, hvis det samtidig indebærer noget socialt.

Har du en ven, veninde, arbejdskollega, kusine eller fætter, som du gerne vil bruge noget mere tid sammen med, er det oplagt at prøve at finde en sport, I kan gå til sammen. På den måde er du sikker på, at I ser hinanden jævnligt og kan tale om, hvad der sker i jeres liv. Samtidigt har I det sjovt og dyrker sport. Når du har en aftale med en, du kender, vil du heller ikke være tilbøjelig til at aflyse aftalen. Når du ved, at der er en anden, der regner med, at du møder op, skal der meget til, før du melder afbud.

Det resulterer både i mere motion til dig, samtidig med at du får set din gode ven noget oftere. Uanset hvad det er, der forhindrer dig i at komme afsted til træning, gælder det om at finde ud af, hvad du kan gøre, så du bliver mere motiveret til at komme op af sofaen og ud i den friske luft.

Share.

About Author

Leave A Reply